Tuesday, March 16, 2010

Po odstoupení se musí bývalý Nejvyšší zříci bonusových šesti kouzelných úrovní a všech svých zkušeností kromě 1. (Zbytek dovedností mu zůstává). Stává se tak druidem hierofantem šestnácté úrovně a začíná postupovat od začátku (podle Tabulky 23). Postava se může dostat až na 20tou úroveň druida hierofanta.
Po 15té úrovni už druid nedostává nová kouzla (ignoruj tabulku kouzel kněží). Kouzlící úroveň se nadále zvyšuje. Místo kouzel získává schopnosti podobné kouzlům.
16tá úroveň : hierofant získává čtyři dovednosti:
Imunita vůči všem přírodním jedům. Přírodní jedy jsou jedy pocházející ze zvířat nebo rostlin, včetně jedů monster, ale už ne minerální jedy nebo jakékoli jedovaté plyny.
Neuvěřitelné zdraví na osobu jeho věku. Hierofant už netrpí úpravou atributů za věk.
Schopnost změnit své vzezření silou vůle. Změny vzhledu je dosáhnuto za jedno kolo. Je možné snížení nebo zvýšení výšky nebo váhy až o 50%, stejně tak změna věku, na který postava vypadá od dítěte po kmeta. Tělo a tvář mohou připomínat jakéhokoli člověka nebo humanoida. Tato změna není magická, takže nemůže být zjištěna jiným způsobem než pravdivým viděním.
17tá úroveň postava získává biologickou dovednost hibernace. Tělesné funkce klesnou na úroveň, kdy postava vypadá jako mrtvá, stárnutí je zastaveno. Postava je během hibernace v bezvědomí. Probudí se za určený čas (“Budu hibernovat 20 dní”) nebo když v jeho okolí dojde k důležité změně(sníží se teplota, někdo ho udeří klackem…)
Hierofant 17té úrovně může vstoupit do Elementálního Plánu Země. Přenos trvá jedno kolo. Tato dovednost také zaručuje schopnost přežít v plánu, pohybovat se a silou vůle se vrátit do Primárního Materiálního Plánu. Nepropůjčuje stejné dovednosti nebo imunity jako na Primárním Materiálním Plánu.
18tá úroveň: postava získává schopnost vejít a přežít v Elementálním Plánu Ohně.
19tá úroveň: postava získává schopnost vejít a přežít v Elementálním Plánu Vody.
20tá úroveň: postava získává schopnost vejít a přežít v Elementálním Plánu Vzduchu.

Darebáci (Tuláci, Rogues…)
Darebáci jsou lidé, kteří si myslí že svět jim něco dluží. Přežívají ze dne na den nejvyšší úrovní,jakou si mohou dovolit při tak málo práci, jak je jenom možné. Pokud se nemusí lopotit a starat jako ostatní (zatímco si udržují pohodlný způsob života), vyhovuje jim to a na vše ostatní kašlou. I když tenhle přístup není ani zlý ani krutý, nepřidává jim zrovna na dobré pověsti. Mnoho tuláků má pochybnou minulost nebo stinné pozadí, o kterém by raději neměl nikdo vědět.
Tuláci kombinují několik schopností ostatních povolání. Mohou používat širokou škálu magických předmětů, zbraní a brnění.
Mají také několik unikátních dovedností. Všichni tuláci bývají experti na jazyky a mají tedy procentní šanci, že dokáží přečíst podivné nápisy, na které narazí. Všichni jsou cvičení ve šplhání a zachytávání se v malých škvírách – jsou v tom ještě lepší než cvičení horalé. Jsou ostražití a pozorní, slyší věci, kterých by si ostatní nevšimli. Nakonec jsou velice pohybliví (a mají trochu neposedné prsty), takže jsou schopní předvádět triky s malými předměty s docela slušnou šancí na úspěch.
Tuláci mají mnoho speciálních dovedností, jako je kapsářství a citlivý sluch, pro který mají určenou procentní šanci na úspěch (šance závisí na povolání, úrovni, obratnosti a rase). Pokud se tulák pokusí použít schopnost, hod procentní kostkou určuje úspěch či neúspěch. Pokud je hod rovný nebo menší než speciální schopnost, tulák uspěl. Jinak se pokus nepovedl.
Tuláci postupují na další úrovni podle Tabulky 25.
Všichni darebáci používají šestistěnnou životní kostku na úrovních 1 až 10. Po desáté úrovni získávají tuláci 2 životy za úroveň a už nedostávají bonusové životy za vysokou úroveň odolnosti.