Sunday, April 16, 2006

Alkohol

Chords: Gm Bb F C

Jag vaknar i en trappa och jag vet inte var jag är.
Jag är trasig och blodig och min kropp den känns alldeles sned.
Jag har en smak i munnen, som om jag hade ätit as.
Mina pengar är borta och min klocka har gĺtt i kras.

Jag stapplar ut pĺ gatan och snyggar till mig vid en fontän.
Sen fĺr jag syn pĺ en öppen krog och jag styr mina steg dithän.
Jag säger Ge mig ett glas innan baren stänger. Ge mig ett glas innan jag törstar ihjäl.
Nĺgot som värmer ett fruset hjärta. Nĺgot som tänder en eld i min själ.

Ge mig
ALKOHOL det gör mig till en man det ger mig vad jag tĺl.
ALKOHOL Dĺ slipper jag se klart dĺ fördunklas mina mĺl.
ALKOHOL jag tar och höjer mitt glas och dricker djävulen en skĺl.
ALKOHOL som i mitt hjärta det fanns ett hĺl.

Här nere bland vänner fĺr jag tillbaka allt mitt mod.
Blir bjuden pĺ ett glas som värmer upp mitt blod.
Och jag blir som en tiger jag ryter och lider. Jag fĺr mod och kraft som jag aldrig haft.
Jag träffar en kvinna en riktig grevinna. Hon är skön som en älva när vi dansar för oss själva.
Sen dricker vi tillsammans med systrar och bröder. Vi super i kapp tills vĺra hjärnor blöder.
Och natten far förbi rakt in i en mur. Och sen tar det slut...

ALKOHOL du gör mig till en man, du ger mig vad jag tĺl.
ALKOHOL dĺ slipper jag se klart dĺ fördunklas mina mĺl.
ALKOHOL du är min bästa vän du är min gemĺl.
ALKOHOL för mitt förödda liv sĺ fĺr du stĺ som symbol.
ALKOHOL jag tar och höjer mitt glas och dricker djävulen en skĺl.
ALKOHOL som i mitt hjärta det fanns ett hĺl.

Jag vaknar i en trappa och jag vet inte vem jag är.
Jag är trasig och blodig och min kropp den känns alldeles sned.