Tuesday, March 06, 2007

A právě tenkrát mě můj Démon dostal, i když záludnějším, přece však ne méně smrtícím způsobem než tenkrát, kdy by mě býval v přílivu málem zahubil. Chybělo mi ještě několik měsíců do sedmnácti let. Pohrdal jsem myšlenkou na jakoukoliv stálou práci. Pokládal jsem se za statného chlapa mezi statnými chlapy. A pil jsem s těmi chlapy, protože pili, a já chtěl s nimi dobře vycházet. Neprožil jsem nikdy opravdově dětství a ve své předčasné zralosti jsem byl už velmi otrlý a prohnaný až běda. Ačkoliv jsem ještě dosud nepoznal lásku děvčete, prošel jsem už takovými nížinami života, že jsem byl přesvědčen, že o životě i o lásce vím všechno do posledního písmena. A nebyly to právě příjemně poznatky. Nepropadl jsem sice pesimismu, ale byl jsem přesvědčen, že život je velmi laciná a všední záležitost.