Sunday, April 29, 2007

Příliv se zatím změnil v prudký odliv, řítící se proti ještě prudšímu větru, který rozvlňoval divě se vzdouvající moře. Suisunský záliv zbělel pěnou, jako by se zlobil. Avšak člun na lov lososů už něco vydrží a já věděl, jak ho ovládat. Hnal jsem ho přímo do příboje i přes příboj křížem krážem a ječel jsem přitom výsměšný zpěv na všechny knihy i všechny školy. Zpěněně vlny mi naplnily člun na stopu vysoko vodou, ale já se tomu jen smál a posmíval jsem se i větru, i vodě, která mi už sahala po kotníky. Zdravil jsem sám v sobě pána nad životem, který se plaví po rozpoutaných živlech, a Démon alkohol mě doprovázel. Mezi úvahami o matematice a filosofii a mezi přemíláním citátů zpíval jsem všechny Staré písně, kterým jsem se naučil v době, kdy jsem přišel z továrny na konzervy do člunů pirátských lovců ústřic. Byly to především černá Lulu, Letí mračna, letí, Buď hodný na mou milou, Zloděj z Bostonu, Již v karty hrajte, tuláci, Kdybych byla ptáčkem, Shenandoah a Ranzo, chlapci, Ranzo.